ازابتداتا انتها، درباره قارچ

مراحل پرورش قارچ

۲ مطلب در مهر ۱۳۹۵ ثبت شده است

تفاوت قارچ دکمه ای با صدفی چیست؟

چهارشنبه, ۱۴ مهر ۱۳۹۵، ۰۳:۴۳ ب.ظ

شاید یکی از سوالاتی که برای افراد تازه وارد به صنعت کشت قارچ پیش می آید این است که بین قارچ صدفی و دکمه ای، کشت کدام یک موفقیت بیشتری دارد. موفقیت در کشت قارچ، صرفاً تولید موفقیت آمیز نیست بلکه کشتی موفقیت آمیز است که بازار فروش بسیار مناسبی داشته باشد. در این مقاله قصد داریم به بیان تفاوت های بین این دو قارچ بپردازیم.

 

تفاوت های بین قارچ دکمه ای و قارچ صدفی

به طور کلی، از ۳ منظر می توان این دو نوع قارچ را با یکدیگر مقایسه نمود:

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ مهر ۹۵ ، ۱۵:۴۳
شایلی شهسواری

۳ نوع بیماری بذری قارچ دکمه ای

چهارشنبه, ۷ مهر ۱۳۹۵، ۱۰:۵۸ ق.ظ

جهت پرورش قارچ دکمه ای شرایط محیطی و غذایی کامل را باید فراهم کنیم بنابراین بسیاری از قارچ های رقیب و عوامل بیماریزا در این شرایط محیطی مساعد و سرشار از موادغذایی، رشد می کنند. از طرفی با تلقیح دانه های استریل شده غلات مخصوصاً گندم با میسیلیوم خالص، اسپان یا بذر قارچ تهیه می شود که از آن، جهت تولید و پرورش قارچ دکمه ای استفاده می کنیم.

اسپان نیز بر روی دانه غلات در محیط مغذی قرار دارد که برخی از عوامل رقیب از آن چشم پوشی نمی کنند و به بذر حمله کرده و منجر به ایجاد بیماری هایی حتی در طول مراحل پرورش در داخل سالن های کشت می شوند.

بیماری های بذری را به دو دسته تقسیم می کنیم:

یک دسته از این بیماری ها در داخل کیسه های بذری که همراه کمپوست خریده می شوند نمایان می شوند و دسته دوم؛ بیماری هایی که در سطح کمپوست در مراحل اسپان ران و در طول پرورش قارچ دکمه ای مشاهده می شوند که ناشی از بذر هستند.

در این مقاله به آشنایی با بیماری های داخل کیسه های بذر و روش های کنترل و جلوگیری از انتشار آن ها می پردازیم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ مهر ۹۵ ، ۱۰:۵۸
شایلی شهسواری