ازابتداتا انتها، درباره قارچ

مراحل پرورش قارچ

۳ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۵ ثبت شده است

۹ روش افزایش ماندگاری قارچ دکمه ای

چهارشنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۴:۵۲ ب.ظ

قارچ دکمه‌ای به صورت تازه خوری و فراوری شده مصرف می‌شود. از آنجایی‌که ماندگاری پس از برداشت در پرورش قارچ دکمه‌ای پایین است، تحقیقات زیادی برای افزایش ماندگاری پس از برداشت قارچ دکمه‌ای صورت گرفته است که در این مقاله به صورت کامل به بررسی برخی از این روش‌های عملی که به دو دسته کلی، در طول دوره پرورش و پس از برداشت قارچ می باشد، می‌پردازیم.

روش‌های افزایش ماندگاری که باید در طول دوره‌ی پرورش قارچ رعایت شوند:

۱- آبیاری

 ۹۰% از بافت قارچ دکمه‌ای را آب تشکیل داده است، لذا میزان آبیاری آن قبل از برداشت بر ماندگاری پس از برداشت آن تأثیرگذار خواهد بود. سعی شود یک روز قبل از برداشت در همه فلش‌ها، آبیاری صورت نگیرد، چه‌بسا آبیاری در فاصله نزدیک برداشت منجر به مرطوب شدن قارچ‌ها و در نهایت شیوع آفات و بیماری‌ها مخصوصاً لکه باکتریایی و کثیفی قارچ‌ها می‌شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۶:۵۲
شایلی شهسواری

خواص درمانی قارچ ها

دوشنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۲:۴۲ ب.ظ

از زمان های بسیار دور مردم کشورهای چین و ژاپن از قارچ ها برای سرطان استفاده می کردند. آن ها می دانستند که قارچ ها خواص ضدتوموری دارند تا اینکه با پیشرفت علم و تکنولوژی خواص درمانی قارچ ها کشف گردید و در نهایت ترکیبات ضد توموری، چندین نوع گلوکان از دیواره سلولی قارچ ها کشف گردید.

قارچ های خوراکی دارای تیامین (ویتامین B1) هستند که این میزان می تواند نیاز بدن انسان را به تیامین تأمین کند و از بیماری بری بری در انسان که ناشی از کمبود تیامین است، جلوگیری کند. همچنین قارچ ها به دلیل داشتن ویتامین B12 از کم خونی پیشگیری می کنند.

۱- تأثیر روی قلب و کلسترول خون

قارچ های خوراکی مانند انواع قارچ های صدفی، شی تاکه و قارچ رقص پروانه ای به دلیل برخورداری از فیبر بالا، انواع استرول، انواع پروتئین، عناصر معدنی مفید و کالری محدود برای افرادی که کلسترول خون بالایی دارند، جایگزین خوبی در رژیم غذایی می باشد. خاصیت کاهندگی فشار خون در قارچ گانودرما لوسیدوم نیز اثبات شده است.

قارچ رقص پروانه ای

قارچ رقص پروانه ای

قارچ صدفی

قارچ صدفی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۲:۴۲
شایلی شهسواری

ارزش غذایی قارچ ها

چهارشنبه, ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۲:۱۵ ب.ظ

قارچ های خوراکی منابع عظیمی از موادغذایی مورد نیاز بدن انسان را دارا هستند. معمولاً ارزش غذایی قارچ به میزان و کیفیت پروتئین موجود در آن بستگی دارد. گزارش شده است که در زمان جنگ جهانی دوم همزمان با بروز قحطی ها و کمبود موادغذایی به ارزش غذایی قارچ ها پی برده شد و امروزه کم کم برای درمان بیماری های مختلف کاربرد قارچ در رژیم های غذایی به شدت توصیه می گردد.

 

ارزش غذایی قارچ ها


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۲:۱۵
شایلی شهسواری