ازابتداتا انتها، درباره قارچ

مراحل پرورش قارچ

بیماری دنبلان کاذب در پرورش قارچ دکمه ای

دوشنبه, ۱۴ تیر ۱۳۹۵، ۱۱:۱۲ ق.ظ

تمام پرورش دهندگان قارچ دکمه ای، در طی مراحل کاشت تا برداشت، با معضل بیماری های مختص قارچ روبرو می شوند. بیماری های قارچ به دو دسته تقسیم می شوند:

– بیماری هایی که در اثر اختلالات ژنتیکی و یا شرایط نامساعد محیطی پرورش قارچ دکمه ای ایجاد می شوند. مسلماً بیماری های گروه اول نسبت به گروه دوم اهمیت بیشتری دارند و خسارت رسانی آن ها بیشتر است.

– بیماری هایی که در اثر عوامل زنده وارد سالن های پرورش قارچ دکمه ای می شوند. فاکتورهای زنده ی بروز بیماری ها را از نظر نوع خسارتی که به محصول وارد می کنند، به دو دسته تقسیم می کنند:

  1. برخی از عوامل زنده که تحت عنوان پاتوژن نامیده می شوند، مستقیماً به قارچ خوراکی حمله کرده و از آن برای رشد خود استفاده می کنند. این عوامل شامل قارچ های، باکتری ها و ویروس ها هستندکه به عبارتی انگل قارچ می شوند و در نهایت محصول را از بین می برند.
  2. دسته دوم از عوامل زنده بیماری زا، عوامل رقیب هستند که بستر کشت و پرورش قارچ دکمه ای را از بین می برند و در واقع به طور غیر مستقیم و از طریق رقابت با قارچ بر سر منابع محیطی و محدود کردن میزان در دسترس بودن این مواد برای قارچ ها، باعث بروز خسارت به محصول می شوند. از جمله این عوامل می توان به بیماری دنبلان کاذب اشاره نمود.

در این مقاله قصد داریم به بررسی بیماری دنبلان کاذب، علائم آن و روش های کنترل این بیماری در پرورش قارچ دکمه ای بپردازیم.

دوستای عزیز برای آشنایی بیشتر با این بیماری و روش مبارزه اینجا کلیک کنید.

لینک بالا ظرف یه هفته آینده فعال میشه...

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۴/۱۴
شایلی شهسواری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی