ازابتداتا انتها، درباره قارچ

مراحل پرورش قارچ

چگونه سالن پرورش قارچ دکمه ای بسازیم؟

چهارشنبه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۵، ۰۲:۴۴ ب.ظ

قارچ، در سرتاسر جهان محبوب، سالم، غنی از مواد مغذی محیطی بوده و از همه مهم تر خوشمزه می باشد. با این حال پرورشقارچ دکمه ای نیازمند یک سری تجهیزات و مراکز تولید است.

 از زمان های باستان، در مناطق و آب و هوای خاصی اقدام به تولید و پرورش قارچ دکمه ای می شده است مانند مناطق سنگی که از نظر طبیعی ایده آل باشند، امروزه صنعتی شدن ماشینی موجب شده است تا کشت و فراوری قارچ نیز به صورت صنعتی باشد. در حال حاضر، تولید، فراوری و بازار یابی به سرعت یافته است. با این حال فرایند برداشت هنوز یک فعالیتی است که باید با دست صورت گیرد.

 قارچ می تواند در داخل کمپوست رشد داده شود بسیاری از شرکت ها این کمپوست را از کاه، کود مرغی، اسب، گچ و آب تولید می کنند. کمپوست در تونل های کمپوستی مخصوص تولید می شود. این تونل ها از بتون ساخته اند و در برابر آب غیرقابل نفوذ هستند.

 قارچ ها از طریق هاگ یا اسپور تکثیر می شوند. اسپور ها در درون میسیلیوم جوانه زنی می کنند. سپس هیف های قارچ به سرتاسر کمپوست نفوذ می کند. کمپوست های بارور شده با اسپور قارچی به مراکز تولید قارچ و دستگاه ها برده شده و با مالچ پوشش داده می شوند. باکتری های موجود در محیط رشد به تبدیل شدن میسلیوم به قارچ کمک می کنند.

ادامه و ویدئو : کلیک

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۵/۲۷
شایلی شهسواری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی